Auteurs

6 producten gevonden.
Opleiden voor een toekomst die niet bestaat

Opleiden voor een toekomst die niet bestaat

Frans Melissen Lars Moratis

Het managementonderwijs lijkt één groot succesverhaal, in ieder geval bekeken vanuit absolute aantallen studenten die er de afgelopen decennia voor kozen. Voor iedereen die een managementfunctie...
Meer info
3,90
Onderdeel van Waardenwerk 2022 88
Aardewerk: met een nieuwe naam op zoek naar nieuwe invullingen van het werken aan duurzaamheid

Aardewerk: met een nieuwe naam op zoek naar nieuwe invullingen van het werken aan duurzaamheid

Lars Moratis

De themaserie ‘Ecologisch Waardenwerk’ bestaat ruim vier jaar en is uitgegroeid tot een gewaardeerd onderdeel van dit tijdschrift, zowel onder het lezerspubliek als binnen de redactie. Het katern...
Meer info
3,90
Onderdeel van Waardenwerk 2022 88
De toekomst van het managementonderwijs

De toekomst van het managementonderwijs

Lars Moratis Frans Melissen

We kunnen talloze voorbeelden geven van urgente duurzaamheidsproblemen en hoe de mens daar verantwoordelijk voor is. Van het smelten van de Groenlandse ijskap en de toenemende armoede op het Zuidelijk Halfrond...
Meer info
3,90
Onderdeel van Waardenwerk 2021 84
The lived experience of paradise as pause and paradox

The lived experience of paradise as pause and paradox

Lars Moratis

Scholars have long documented the connectedness to nature as a critical factor for stimulating and maintaining human health and wellness (e.g., Mitchell, 1946; Searles, 1972; Rapport & Whitford, 1999). Both...
Meer info
3,90
Onderdeel van Waardenwerk 2021 85
De beproevingen van de duurzaamheidsprofessional

De beproevingen van de duurzaamheidsprofessional

Lars Moratis

Aandacht voor duurzaam ondernemen is de afgelopen 20 jaar gemeengoed geworden in het bedrijfsleven. De duurzaamheidsproblemen die bedrijven veroorzaken én kunnen helpen oplossen hebben immense proporties...
Meer info
3,90
Onderdeel van Waardenwerk 2019-76
Tussen filantropie en de business case voor maatschappelijk verantwoord ondernemen:  naar een convivialistische relatie tussen bedrijven en de samenleving

Tussen filantropie en de business case voor maatschappelijk verantwoord ondernemen: naar een convivialistische relatie tussen bedrijven en de samenleving

Lars Moratis

De dominantie van neoliberale ideeën in onze moderne cultuur, politiek en economie heeft geleid tot een verwijdering tussen het bedrijfsleven en de samenleving als geheel. Deze verwijdering heeft zulke vormen...
Meer info
3,90
Onderdeel van Waardenwerk 2015-60